A0:  زندگینامه یارومه ابراهیم میرزایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391
بازدید : 433
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

زندگینامه یارومه ابراهیم میرزایی

 

 

 

درسال ۱۳۳۷دبیرستان نظام را در سن ۱۸سالگی ودر سال ۱۳۴۴دانشکده افسری را درنیروهای مخصوص کماندویی به اتمام می رساند. از سال ۱۳۴۴تا۱۳۴۹به منظورآموزش نیروهای مخصوص وادامه تحصیلات سفرهایی به کشورهای آمریکا - انگلیس - فرانسه - ژاپن - کره - لبنان - تایوان (چین تایپه) و... میکند ودرادامه این ۵ سال حدود ۹دوره خارجی می بیند که آخرین آنها در تایوان مرکز کونگ فو کاراتو (لیونگ فو) می باشد. ایشان دراین دوره ها آموزشهای رزمی لازم را در خصوص کونگ فوکاراتو ِ- تکواندو - کاراته - نبرد تن به تن و برخی دیگر از روشهای رزمی که در آن زمان فقط برای نیروهای مخصوص نظامی مجازبود پشت سر می گذارد. درسال۱۳۴۷دکترای افتخاری کاراته را از ژاپن و درسال ۱۳۴۸ پس از طی کردن دوره دافوس درکشور کره دان ۵ افتخاری تکواندو را دریافت میکند. هرساله از میان افسران زبده رنجر - دلتافورس - کلاه سبزها - کلاه قرمزها و... از ایران - انگلیس - آمریکا تعداد محدودی به ستادی به نام کمربند سیاهان کونگ فوکاراتو که مقر آن درتایوان و در معبدی که متعلق به لیونگ فو بود اعزام می شدند. و در این معبد تحت عنوان کونگ فو کاراتو آموزشهای سخت را می دیدند. درسال ۱۳۴۹ برای فراگیری آموزش های دوره مذکور به تایوان اعزام شد و شال مشکی
خط قرمز (دکترا) را از این مرکز دریافت کرد. پس از اینکه ایشان از تایوان به ایران بازگشت تز خود را ارائه داد. یارومه تا سال ۱۳۵۱ که به تنظیم کتاب کاراته ذن کاراته پرداخته است، (این کتاب اولین انتشار درزمینه ورزشهای رزمی و کاراته درایران می باشد و درسال ۱۳۵۲ به چاپ رسید. ایشان درهمین کتاب از کن فو و بعضا (از کن فوکاراتو نام می برد) کاراته سبک گوجوریو را در یگان رزم تن به تن نیروی زمینی ارتش تدریس می نمود. ایشان در آن زمان به خاطر وجود برخی مشکلات وحضور بعضی افراد نمی توانست به صورت علنی تز خود را اعلام و کونگ فو را آموزش دهد لذا درهمین کلاسها به نام کاراته به تعدادی خاص کونگ فو آموزش می داد.
در آن زمان کاراته به صورت انحصاری در دست سازمان ویژه ای که مجوز آموزش آن را داشت اداره می شد و ریاست آن را ارتشبد مین باشیان عهده دار بود. گفته میشود شروع فعالیت کاراته درایران سال ۱۳۴۳ وبنیانگذار آن دکتر فرهاد وارسته می باشد.که تاسال ۱۳۵۰ کمتر به صورت عمومی آموزش داده می شد ولی در دانشکده افسری تعدادی محدود را با سفارش و روابط غیر ارادی تحت نظر یارومه در باشگاه کاراته ثبت نام نمودند و راه اندازی آن به صورت عمومی کم کم شروع شد به طوری که ازسال ۱۳۵۳ برخی از افسران نظامی در استانهای مختلف کشور نسبت به آموزش این فنون در سطح کشور اقدام نمودند.شروع فعالیت کونگ فو توآ ابتدا در تیپ نوحد در اواخر سال ۱۳۵۱ با نام های کن فو کاراتو دوره های رنجر - جنگ تن به تن و زنده ماندن در شرایط سخت می باشد و چون ایشان فرماندهی این یگان رابه عهده داشت سعی می کرد در بدترین شرایط نیروهای مخصوص را آموزش بدهد.ایشان آموزش دوره مخصوص خودش را زیرنظر مربیان انگلیسی ودوره موانع سقوط آزاد را زیر نظر مربیان آمریکایی میگذراند و بعدا(به عنوان اصلی ترین فرد این دوره ها) فرماندهی این یگان را می پذیرد.
ایشان در سال ۱۳۵۳ مدال افتخاری طلا را برای خدمات به ورزش از اتحادیه اروپایی مبارزه و زور آزمایی دریافت می کند.
یارومه تا این زمان دارای دکترای تن وروان - فوق لیسانس فلسفه -لیسانس علوم - و لیسانس روانشناسی می باشد.
ایشان در همان سال ۱۳۵۳ پس از ارائه تز خود به کمیته المپیک لبنان در بیروت گواهینامه وتاییدیه سبک خود را که درآن کمیته به ثبت میرساند دریافت می کند و برای اخذ دانشنامه پروفسورا از مرکز لیونگ فو در تایوان تز علمی و تکمیلی خود را به آنجا می فرستد که این تزبه همراه شالبند قرمز او در این مرکز مورد تاییدقرار می گیرد.
ایشان درسال ۱۳۵۶ با ارائه تزعلمی خود در دانشکده مریلند آمریکا دو مدرک بین المللی دکترا در زمینه فلسفه و فیزیک و یک پروفسورا با عنوان فیزیولوژی انرژی انسان در ابعاد روان دریافت می کند. ایشان میگوید من خیلی نادان در کونگ فو وارد شدم یک فرد چینی مرا به این هنر علاقمند نمود.
او فقط نیروی فوق العاده آن را به من فهماند و سپس درپی آن سخت به تلاش افتادم و ازایران خارج شدم و درکشورهای مختلف با مکاتب این هنر آشنا شدم و پس از ارائه تز و پایه گذاری آن در ایران ابتدا با ۵ نفر
شروع به کار کردم و در حال حاضر(۱۳۵۴)تعداد۱۱۷۳۰نفر در مراکز کونگ فو توآ به تمرین مشغول می باشند.
ازسال۱۳۵۶ تا سال ۱۳۵۷ وقفه ای درکونگ فو توآ ایجاد شد و بعد از انقلاب مجددا فعالیتش راشروع نمود وبه طور گسترده در مقر اصلی اش درخیابان حجاب فعلی ازساعت ۵ صبح تا ساعت ۱۱ شب تمریناتش برقرار بود.
دراین مرکز جمعیتی نزدیک به ده هزار نفر فعالیت داشتند و بدین ترتیب این سبک شاخ و برگ پیدا کرد و در اقصی نقاط کشور گسترش یافت و در سال ۱۳۵۹ شالبند سبزهای کونگ فو توآ به بیش ازسیصد نفر وجمعیت کونگ فوکاران در سراسر کشور حدود یک میلیون نفرتخمین زده شد.





مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com
cache01last1679557597